28 Ekim 2021 Perşembe

Sayfa İçi SEO Nedir?

Bugün sizlere  Sayfa İçi SEO Nedir? ' hakkında detaylı bilgileri anlatmak istiyorum.

sayfa içi seo nedir , ücretsiz analiz


Sayfa İçi SEO (veya site içi SEO), arama görünürlüğünü ve trafiğini iyileştirmek için web sayfalarını belirli anahtar kelimeler için optimize etme uygulamasıdır. Başlık etiketleri, başlıklar, içerik ve dahili bağlantılar gibi sayfaya özgü öğeleri anahtar kelimelerle hizalamayı içerir.

Teknik SEO vs sayfa içi SEO

Bazı SEO'lar, sayfa içi SEO'yu teknik SEO ile birleştirir. Ama onları ayrı tutmayı seviyorum. Bana göre teknik SEO, sayfa hızı ve site hızı , yinelenen içerik, site yapısı, şema ve dizine ekleme gibi konuları ele alır. Başka bir deyişle, teknik optimizasyon tüm web sitenize odaklanırken, sayfa içi optimizasyon belirli URL'lere odaklanır.


Bağlantı kurma ve markadan bahsetme gibi web sitenizin dışında gerçekleşen her şeyi içeren sayfa dışı SEO da vardır.

Sayfa içi SEO neden bu kadar önemlidir?

Arama motorlarının sizi birinci sayfa görünürlükle ödüllendirmesini istiyorsanız, sayfa içi SEO stratejinizi ciddiye almanız gerekir. Ve son yirmi yılda çok şey değişti. Her ne kadar Google yine anahtar kelimelere baktığı İçeriğinizdeki, anahtar kelime doldurma uzun zaman önce kullanıcı deneyimi kalıntıları nedeniyle çalışmayı durdurdu.


Google arama algoritması daha güçlü hale geldikçe, kullanıcı odaklı sayfa içi SEO taktikleri daha önemli hale gelecektir. Doğru yapıldığında, yerinde SEO, belirli sorgular için en alakalı URL'leri sıralamak için arama motorlarının içeriğinizi anlamasını sağlar. Kullanıcılar, sayfa içi optimizasyonun sağladığı organizasyonu ve netliği takdir edeceklerdir.


Bunu akılda tutarak, belirli sayfa içi SEO en iyi uygulamalarına bakalım.


URL'ler sayfa içi SEO'ya yardımcı olur

Google, URL'lerin bir sayfanın ne hakkında olduğunu daha iyi anlamalarına yardımcı olduğunu açıkça belirtti . Peki, URL'lerinizi nasıl optimize edersiniz?


Bir anahtar kelime ekleyin: Birincil anahtar kelimenizi URL'nize dahil etmek, hem arama motorlarının hem de kullanıcıların bir sayfanın içeriğini anlamasına yardımcı olur.

Sola odaklan: Anahtar kelimeyi URL'de mümkün olduğunca sola yerleştirin.

Gerçek kelimeler kullanın: URL'nizde, bazı içerik yönetim sistemlerinin pompaladığı anlaşılmaz saçmalık yerine mümkün olduğunca gerçek kelimeler kullanın.

Kısa ve tatlı tutun: İdeal olarak, URL yapınız hem arama motorlarının hem de kullanıcıların anlaması için kısa ve kolay olmalıdır. Google'ın sayfadaki içeriğin türünü anlaması ne kadar kolay olursa, o kadar iyidir. Ayrıca, Google genellikle arama sonuçlarında URL'leri gösterir. Bir sayfa URL'si, rastgele harflerden ve rakamlardan oluşan uzun bir dizeyse, bu, kullanıcıların sayfanızı anlamasına yardımcı olmaz. Sayfanızın amacını ne kadar iyi anlarlarsa, arama sonucunu tıklama olasılıkları o kadar artar.

Sözcükler arasında tire kullanın: Tireler, URL'leri daha okunaklı hale getirir. Örneğin, bir sayfa kahve çekirdeği ile ilgiliyse, www.sirketiniz.com/tilsim-seo URL'sini kullanın.

Oturum kimliklerinden kaçının: Mümkün olduğunda, aynı sayfa için çığ gibi URL'ler ürettikleri için URL'lerinize oturum kimliklerinin eklenmesinden kaçının. Google, bunun yerine çerezleri kullanmanızı önerir.

Başlık etiketleri ve meta açıklamaları

Meta etiketler, özellikle sayfa başlıkları olmak üzere en önemli sayfa seo faktörlerinden biridir. Her sayfanın, arama sonuçlarında başlık olarak görünen bir başlık etiketi vardır. Meta açıklama, arama sonuçlarında başlığın altında görünen sayfanın kısa bir özetidir. Her ikisi de arama motorlarının ve kullanıcıların bir sayfanın amacını anlamasına yardımcı olmak için önemlidir.


Başlık etiketi, doğrudan bir sayfa SEO sıralama taktikleri  meta açıklamalar değildir.


Hem başlık hem de meta açıklama, bir kişinin arama sonuçlarında bir listeye gerçekten tıklayıp tıklamamasında önemli bir rol oynar. Hem başlık hem de meta açıklama optimize edildiğinde, Tıklama Oranını (TO) artırır, bu da daha fazla trafik elde ettiğiniz anlamına gelir.


Maalesef Google, Ağustos 2021'de başlık etiketlerini işleme biçimini güncelledi. Güncellemeden sonra Google, başlıklar ve hatta gelen bağlantılardan gelen bağlantı metni dahil olmak üzere sayfadaki diğer öğelere dayalı olarak sayfa başlıklarını yeniden yazabilir. Bu değişiklik sıralamaları etkilemese de, yeni başlık iyi değilse TO üzerinde büyük bir etkisi olabilir.


Aslında, Wordstream TO'da %37'lik bir düşüş gördü. Nasıl düzelttiklerini görmek için buradaki makalelerine göz atın .


Meta etiketler için sayfa içi SEO ;


Sayfa içi SEO analizinizdeki ilk adım, başlığınıza ve meta açıklamanıza bakmak olmalıdır. bu adımları takip et:


Birincil anahtar kelimenizi başlığın başlangıcına yakın bir yere yerleştirin.

Arama sonuçlarında kesilmemesi için başlığı 55 veya 60 karakter civarında tutun. Yoast gibi WordPress eklentileri, meta etiketlerinizin çok uzun olup olmadığını size söyleyebilir.

Başlık etiketlerinizdeki tüm büyük harflerden kaçının.

Google'ın yinelenen sayfalarınız olduğunu düşünmemesi için her sayfaya benzersiz bir başlık verin.

Kullanıcıların tıklamak isteyeceği net, ilgi çekici başlıklar yazın.

Birincil anahtar kelimenizi meta açıklamanıza ekleyin. Birisi o anahtar kelimeyi aradığında, Google arama sonuçlarında onu koyu yapar.

Meta açıklamayı 155 karaktere kadar tutun.

Meta açıklamanızı, sayfayı doğru bir şekilde tanımlayacak şekilde oluşturun. Buna bir reklam gibi davranın ve insanların tıklamaya mecbur kalmaları için kelimelerle ifade edin. 

Yorum Gönder